Dzintar, Tavs padomju laiku pircējs nedzīvos saules mūžu
0

Dzintar, Tavs padomju laiku pircējs nedzīvos saules mūžu

Pēdējās dienās internetā klejo līdzcilvēku uzsaukumi un aicinājumi glābt kosmētikas ražošanas smagsvaru Dzintaru, kas tagad, līdz brīdim, kad tiks segti vairākmiljonu lielie nodokļu parādi, noslēpies aiz tiesiskās aizsardzības procesa plīvura.

To, ka uzņēmuma saimniecībā kaut kas nav kārtībā, varēja nojaust jau gada sākumā, kad Latvijas Gāze brīdināja Dzintaru par gāzes padeves pārtraukšanu tās ražotnei. Toreiz plašsaziņas līdzekļi ziņoja, ka uzņēmumam kopš 2015.gada marta izveidojies parāds par patērēto dabasgāzi. Un vēl pagājušajā gadā Latvijas Gāze vērsusies tiesā par parāda piedziņu, kā rezultātā pirms gada apķīlāti Dzintara līdzekļi, savukārt 2015.gada oktobrī abi uzņēmumi noslēguši izlīgumu par parāda segšanas kārtību, kas netika ievērota jau kopš noslēgšanas brīža.

Viss iepriekšminētais liecina, ka nav dūmu bez uguns, un uzņēmumam jau ilglaicīgi bijušas finanšu grūtības. Tagad seko aicinājums iegādāties Dzintara kosmētiku, lai paceltu uzņēmumu no pelavām un iedvestu tam jaunu dzīvību.

Tomēr gribot negribot jāpiekrīt vakar Twitter ziņu slejā lasītajam ieteikumam, ka uzņēmumam vajadzētu nevis ieiet jaunos tirgos, bet gan ar steigu iekāpt beidzot mūsu gadsimtā.

Lai gan mana kosmētiķe savulaik ir minējusi, ka Dzintara kosmētikai ir Ok kvalitāte tomēr roka neceļas to pirkt iepakojuma dēļ. Un nesakiet, ka izskatam nav nozīmes. Diez vai jūs veikalā izvēlētos samīcītu eklēru, ja par to pašu cenu turpat letē blakus stāvētu skaists, ar glazūriņu pārklāts eklērs par tādu pašu cenu. Es atceros laikus, kad vēl biju maza, ciemojos pie vecvecākiem, un viņiem skapīšos stāvēja Dzintara produkcija. Šķiet, ka šo teju 30 gadu laikā nekas nav mainījies. Un es nezinu, cik ķieģeļiem būtu man jātrāpa pa galvu vai arī cik stundas man būtu jāuzturas saules karstumā, lai es prāta aptumsumā savam vīrietim pirktu odekolonu ar nosaukumu „Titāniks”, „Līgo” (ak, jel, tikai paskatieties uz iepakojumu – tas noteikti nav mainīts kopš odekolona palaišanas ražošanā) vai „Komandors”. Iespējams, aromāts šiem ūdeņiem ir pat pieņemams, bet skata un nosaukuma pēc vien man nerastos vēlme pastiept roku, lai šo brīnumu ieliktu iepirkuma groziņā.

Titāniks-Silver-15573LĪGO_odekolons_15210

Ieejot kaut vai ierastajās Drogās, parasti no plauktiem pretī skatās neskaitāmas krēmu, šampūnu un citu sadzīvisku lietiņu iepakojumi. Viens par otru skaistāki, viens par otru zināmāki. Ko dara patērētājs parastais? Protams, ka viņa roka sniedzas pēc preces, par kuru ir dzirdējis labas atsauksmes no draugiem, lasījis ieteikumus žurnālos vai arī vismaz redzējis to reklāmas vai tiek piedāvātas īpaši draudzīgas atlaides. Kas no tā visa ir Dzintaram? Hm… labākajā gadījumā tikai draugu un paziņu ieteikumi, jo, lai gan esmu vairāku žurnālu abonente, nekad un nevienā no tiem neesmu redzējusi ne Dzintara reklāmas, ne arī redzējusi viņu produkciju gozējamies jaunumu sadaļās. Tāpēc es kā patērētājs, kurš sevi vairāk pieskaita parasto kategorijai, Dzintara produkcijas plauktiem paeju garām. Un diez vai tagad, patriotisma dzīta, kas mainīsies, jo labprātāk izvēlēšos ar savu maciņu balsot par tiem Latvijas ražotājiem, kas domā par attīstību nevis stāv uz vieta. Piemēram, Madara, Stenders, jo mani māc lielas šaubas, ka gadījumā, pat ja sabiedrība sadosies rokās, iepirks vairumā Dzintara produkciju, kas uzņēmumam ļaus nomaksāt nodokļu parādu, mainīsies uzņēmuma vadības/īpašnieku uzskati. Visu mūžu nevar gulēt uz veciem lauriem. Jo padomju laikos iemantotie patērētāji jau nedzīvos saules mūžu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


*

Jūs varat izmantot šādas HTML birkas un atribūtus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>